כשהייתי ילד, היינו זקוקים לרמה גבוהה של "מאבק" כדי ללמוד, לבנות ולעסוק בטכנולוגיה.
אם הייתי רוצה, למשל, לשחק משחק וידאו במחשב, הייתי צריך להקליד כמה פקודות. וגם לאחר שתיקנתי את כל שגיאות הכתיב , ז לא היה ערובה לכך שהמשחק יטען.
דוגמא אחרת, אם החברים שלי ואני שיחקנו נינטנדו ורציתי לעבור משחקים; היה סיכוי שהמשחק החדש. לא יעבוד מיד כאשר זה קרה, היינו להסיר את הקלטת, לנשוף על הרצועה ולאחר מכן לנער את המשחק למעלה ולמטה במכונה כדי לנסות שיעבוד.
רוצים עוד דוגמא? להפעיל את האינטרנט לפני 15 שנה היה מאבק. היינו צריכים קן טלפון להפעיל חייגן, לקוות שאין בזמן הזה שיחה ממתינה וכמות הפעמים שעשינו ריסטארט והתעסקתי עם ה Bios היתה עצומה. וכמובן שלא נדבר על כמה זמן לקח למחשב לעלות.
למעשה, ילדים מדורות קודמים זכו לידע שנוצר מפתרון בעיות, משום שהטכנולוגיה עדיין הייתה בפיתוח מהיר ולא "חסינה לטפשים" כמו שהיא היום.
חברות הטכנולוגיה היו דוחפות במהירות את גבולות מה שהיה אפשרי והם ידעו כי בסופו של דבר הפונקציונליות המוגבלת תתעדכן עם החזון העולמי המשתנה.
כצרכנים, אף אחד לא באמת ציפה שהמחשב או משחק הווידאו שלו יעבוד בפעם הראשונה או אפילו בפעם השנייה או השלישית. . אנחנו היינו "המאמצים הראשונים" של כל טכנולוגיה
כיום, הפונקציונליות משופרת במידה מרבית. חברות טכנולוגיה כמו Apple ו-Google יוצרות שירותים ומוצרים מעולים ומושלמים . לא רק שאתה לא צריך לחכות עד שאתה פותח iPad או הטאבלט שלך, אלא שאתה מקבל ממשק משתמש יפה מלא יישומים מעוצבים היטב – רק תתחיל לעבוד. הילדים שלנו הם כבר לא פותרי בעיות – הם משתמשים.
למה זה חשוב ללמד ילדים לקודד
בראש ובראשונה – כדי לחוות את התחושה שלא הכל עובד בפעם הראשונה – שיש סבבים של תיקון וצריף לזהות את הבעיה ולפתור אותה.
התלמידים בחוגי תכנות הטאבלים שלנו – לומדים לתת הוראות למחשב כדי שתוכל לבצע סידרה של משימות חוזרות ונשנות. לפעמים, זה עובד כמתוכנן ולפעמים זה לא.
כחלק מתוכנית הלימוד , לאחר פרק זמן קצר, הפרויקטים מגבירים את המהירות את המורכבות ואת הקושי. ואז אנחנו והילדים עומדים בפני האתגר השני – האיכות ןהתמחות.
כדי לעשות משחק ברמה גבוהה נדרשות סט של יכולות רחבות שנבנות עם הזמן. זה כמו בכדורסל, יש כאלה שמתמחים בקליעה ל3 ויש כאלה שמטביעים. כך עם הילדים יש כאלה שיתמכו בממשק משתמש ויש כאלה שיתמחו בבניית הלוגיקה – כאן נכנסים המדריכים שלנו לפעולה לנווט את הילדים לתחומים בהם הם מעדיפים לעסוק.
וכמו בכדורסל – כולם משחקים הגנה – זה הבסיס. גם בתכנות – חייבים להתעסק בבסיס