fbpx

תוכנית החוגים למחוננים צעירים

המרכז לקידום מחוננים צעירים למצויינות ויצירתיות

תוכנית החוגים למחוננים

אז איך זה עובד?

התוכנית מחולקת לשתי קבוצות גיל: קבוצה לילדים בגן חובה וקבוצה לילדים בכיתות א’, ב’. לכל קבוצת גיל יש שני מסלולים מהם ניתן לבחור – מסלול תכנות משחקים בטאבלט ומסלול “מסע הקסם המסתורי” – שמכיל נושאים של פיתוח חשיבה. באופן טבעי, רמת האתגרים שונה בין קבוצות הגיל.

שתי התכניות הן תוכניות שנתיות המורכבות מ-28 מפגשים שבועיים לאורך שנת הלימודים. אורך כל מפגש הוא 60 דקות.

מסלול תכנות משחקים בטאבלטים (חשיבה תכנותית)

קידוד (או תכנות מחשב) הוא סוג חדש של אוריינות. בדיוק כפי שכתיבה עוזרת לארגן את החשיבה ולהביע את הרעיונות , כך גם לגבי קידוד. בעבר, קידוד נתפס כקשה מדי עבור רוב האנשים. אבל אנחנו חושבים שקידוד צריך להיות לכולם, בדיוק כמו כתיבה.

כשילדים צעירים מקודדים עם ScratchJr, הם לומדים כיצד ליצור ולהביע את עצמם עם המחשב, לא רק ליצור איתו אינטראקציה. תוך כדי כך, הילדים לומדים לפתור בעיות ולעצב פרויקטים, והם מפתחים מיומנויות רצף המהוות בסיס להצלחה אקדמית מאוחרת יותר.

בכל מפגש הילדים בונים משחק או סיפור מעולם הדמיון שלהם המבוססים על עקרונות תכנותיים אותם אנחנו מלמדים. הלימודים במסלול לא מצריכים ידע בקריאה וכתיבה והתכנות מתבצע בהזזה של “בלוקים” של פקודות.

זהו החוג היחיד מחוץ לארה”ב שמשתמש בכלים של PBS – Public Broadcasting Service האמריקאי שפותחו לפלטפורמה הזו.

תוכנית החוגים למחוננים צעירים

תלמידי מסלול כיתות א, ב ילמדו גם נושאים יותר מתקדמים בעולם התכנות.

החוג מפתח: חשיבה תכנותית ויצירתיות.

FAQ: אנחנו לא משתמשים בWifi בשיעור. כן,  אנחנו מספקים את הטאבלטים. כן, אפשר להביא טאבלטים אישיים. לא צריך לדעת אנגלית.

מסלול “הרפתקת הקסם המסתורי” – פיתוח חשיבה

במשך השנה, הילדים יעברו 3 הרפתקאות  – “הרפתקה בעקבות הפיראטים”, “הביקור אצל קיסר יפן” ו”בעקבות המשחקים של אינשטיין”

הרפתקה בעקבות הפיראטים

הילדים מתחילים בחקר משימות בתחום המדע הטכנולוגיה וההנדסה. כל ילד מקבל תפקיד בהרפתקה והקבוצה מקבלת רמזים ובעבודת צוות המשלבת חלקים של דמיון ומדע הם מגיעים לפתרון המשימות.

במהלך התכנית נבדוק מדוע לפיראט יש רטייה על עין אחת ואיך זה קשור לראייה בחושך? מדוע ספינת הפיראטים אינה שוקעת ואיך זה קשור לארכימדס? איך מנווטים לתיבת אוצר ואיך בונים מצפן? התשובה לכל השאלות היא מדעית.

החוג מבוסס על תפיסת חינוך ה- ‏STEM‏ שהיא היכולת ליישם את ההבנה של ”איך העולם פועל‎“ ‎‎ בתוך ובין ‏התחומים של מדע, טכנולוגיה ו‎הנדסה‎.‎

Clay Boat Kids' Science Experiment - Playdough To Plato

הרפתקאת הפירטים מפתחת חשיבה הנדסית, יצירתיות, עבודה בצוות.

הביקור אצל קיסר יפן

במהלך המסע, לילדים יוצגו חידות לוגיות העוסקות במתמטיקה בסיסית ובעבודה עם צורות. השיטה “לא ללמד, אלא לאמן את המוח” מבוססת על עקרונות שהמציא פרופסור יפני בשם טטסויה מיאמוטו שהוא אגדה מהלכת של חינוך מתמטי.

לרוע המזל, תוכנית הלימודים בבית הספר לא מצליחה לעתים קרובות להעביר את העוצמה המדהימה והיופי הגדול של המתמטיקה. ברוב המקרים, מתמטיקה בבית הספר עוסקת פשוט בשינון מושגים מופשטים: מורה (או סרטון או אפליקציה לנייד) מסביר כיצד לפתור בעיה מסוג מסוים, התלמידים צריכים לזכור אותה, ולאחר מכן להשתמש בה כדי לפתור שיעורי בית או מבחן שאלות. זה השתנה מעט מאוד במהלך המאה האחרונה.

במקום לומר לתלמידים כיצד לפתור סוגים חדשים של בעיות, אנו רוצים שהם יהיו מסוגלים לחקור ו”לגלות” פתרונות בעצמם.

בכל מפגש אנחנו לומדים קונספט מתמטי, משחקים ואפילו לומדים קצת על תרבות יפן.

תוכנית החוגים למחוננים צעירים

המסע אצל קיסר יפן מתמקד בחשיבה מתמטית, לוגיקה, יצירתיות.

בעקבות המשחקים של אינשטיין

תחנת החשיבה האחרונה שלנו היא אצל אלברט אינשטיין שאמר ש”היצירתיות היא בסה”כ אינטיליגנציה שמשתעשעת“, ואכן, מרבית הקידמה האנושית נזקפת לטובת היצירתיות שלנו והחשיבה “מחוץ לקופסא”,  במיוחד זו של בני האדם היצירתיים בשלל תחומים – מהמדע, דרך הטכנולוגיה, האמנות ועד לעסקים.

בחוג נפתח את החשיבה הייחודית הזו באמצעות משחקים (הרי צריכים להשתעשע) ושינוי החוקים והמטרות שלהם כדי שהילד יצטרך להסתגל במהירות לשינויים במשחק ולהתמודד איתם.‏ נצטרך להתאים את עצמנו למציאות המשחק שמשתנה.

Get Free Flow Games - Microsoft Store

המסע בעקבות המשחקים של אינשטיין מתמקד בפיתוח חשיבה לוגית יצירתית.

רוצים לשמוע עוד? רוצים להירשם? מלאו את הטופס ואנחנו נתקשר אליכם!