המטרה של תוכנית הלימודים שלנו היא לעודד חשיבה מחוץ לקופסא, זאת ע״ גירוי הסקרנות הטבעית של הילד, פתיחה לחוויות חדשות ולעודד לקיחת סיכונים.
רוצים לשמוע עוד על החוגים שלנו? רוצים להירשם למפגשי חשיפה של החוגים? מלאו את הטופס ואנחנו נתקשר אליכם!
אז איך זה עובד?
התוכנית מחולקת לכמה קבוצות גיל, באופן טבעי, רמת האתגרים שונה בין קבוצות הגיל. לכל קבוצת גיל יש כמה מסלולים מהם ניתן לבחור:
| מסלול לתכנות | ילדים הלומדים בכיתה א׳,ב הקורס קיים בכל מרכזי הלימוד שלנו |
| מסלול לפיתוח חשיבה | ילדים הלומדים בגן חובה, כיתה א וכיתה ב׳ הקורס קיים בכל מרכזי הלימוד שלנו |
| החיים היקום וכל השאר | ילדים הלומדים בכיתה ב׳, ג׳ הקורס קיים בכל מרכזי הלימוד שלנו |
כל התכניות הן תוכניות שנתיות המורכבות מ-28 מפגשים שבועיים לאורך שנת הלימודים. אורך כל מפגש הוא 60 דקות.
פירוט על כל הקורסים
1. מסלול תכנות משחקים בטאבלטים (חשיבה תכנותית) – לילדים בכיתות א׳-ב׳

קידוד (או תכנות מחשב) הוא סוג חדש של אוריינות. ממש כמו שכתיבה עוזרת לילדים לארגן את החשיבה ולהביע רעיונות, כך גם קידוד. בעבר הוא נתפס כמשהו מסובך השמור למעטים – אבל אנחנו מאמינים שתכנות צריך להיות נגיש לכולם, בדיוק כמו כתיבה או לימוד שפה.
במהלך החוג, הילדים עובדים עם ScratchJr – כלי ייחודי שמאפשר ליצור סיפורים, משחקים וסצנות מונפשות, וכל זאת בלי צורך בכתיבה או קריאה. הילדים מזיזים בלוקים צבעוניים שמייצגים פקודות, ומבינים דרך ההתנסות כיצד מחשב “חושב”.
מה הילדים לומדים?
- כיצד ליצור ולבנות פרויקטים ממוחשבים מקוריים
- פתרון בעיות בצורה יצירתית
- חשיבה רציפה ולוגית – כבסיס למצוינות אקדמית בהמשך
איך זה נראה בפועל?
בכל מפגש הילדים יוצרים משחק או סיפור מעולם הדמיון שלהם, בעזרת העקרונות התכנותיים הנלמדים. התהליך כולו מתבצע בצורה חזותית, צבעונית ומהנה.
ייחודיות החוג:
- זהו החוג היחיד מחוץ לארה”ב שפועל בשיתוף עם PBS – שירות השידור הציבורי האמריקאי, ומשתמש בכלים שפיתחו במיוחד לילדים.
- לתלמידי כיתות א’–ב’ מוצעים גם תכנים מתקדמים בעולם התכנות.
החוג מפתח:
- חשיבה תכנותית
- יצירתיות טכנולוגית
- ביטוי עצמי באמצעות מחשב
שאלות נפוצות:
- ✅ אנחנו מספקים טאבלטים לתלמידים
- ✅ ניתן גם להביא טאבלט אישי
- ❌ אין צורך לדעת קרוא וכתוב
- ❌ אנחנו לא משתמשים ב-WiFi במהלך השיעור
למי זה מתאים?
לילדים סקרנים בגילאי 6–9, שאוהבים ליצור, לבנות ולגלות איך דברים עובדים – דרך חוויה חינוכית מהנה במיוחד.
2. מסלול "פיתוח חשיבה" – מיועד לילדים בגן-חובה וכיתות א׳-ב׳
במשך השנה, הילדים יעברו 3 הרפתקאות – "הרפתקה בעקבות הפיראטים", "הביקור אצל קיסר יפן" ו"במעבדת המשחקים של אינשטיין"
א. הרפתקה בעקבות הפיראטים

הילדים מתחילים בחקר משימות בתחום המדע הטכנולוגיה וההנדסה. כל ילד מקבל תפקיד בהרפתקה והקבוצה מקבלת רמזים ובעבודת צוות המשלבת חלקים של דמיון ומדע הם מגיעים לפתרון המשימות.
במהלך התכנית נבדוק מדוע לפיראט יש רטייה על עין אחת ואיך זה קשור לראייה בחושך? מדוע ספינת הפיראטים אינה שוקעת ואיך זה קשור לארכימדס? איך מנווטים לתיבת אוצר ואיך בונים מצפן? התשובה לכל השאלות היא מדעית.
החוג מבוסס על תפיסת חינוך ה- STEM שהיא היכולת ליישם את ההבנה של ”איך העולם פועל“ בתוך ובין התחומים של מדע, טכנולוגיה והנדסה.
הרפתקאת הפירטים מפתחת חשיבה הנדסית, יצירתיות, עבודה בצוות.
ב. הביקור אצל קיסר יפן
במהלך המסע, לילדים יוצגו חידות לוגיות העוסקות במתמטיקה בסיסית ובעבודה עם צורות. השיטה "לא ללמד, אלא לאמן את המוח" מבוססת על עקרונות שהמציא פרופסור יפני בשם טטסויה מיאמוטו שהוא אגדה מהלכת של חינוך מתמטי.
לרוע המזל, תוכנית הלימודים בבית הספר לא מצליחה לעתים קרובות להעביר את העוצמה המדהימה והיופי הגדול של המתמטיקה. ברוב המקרים, מתמטיקה בבית הספר עוסקת פשוט בשינון מושגים מופשטים: מורה (או סרטון או אפליקציה לנייד) מסביר כיצד לפתור בעיה מסוג מסוים, התלמידים צריכים לזכור אותה, ולאחר מכן להשתמש בה כדי לפתור שיעורי בית או מבחן שאלות. זה השתנה מעט מאוד במהלך המאה האחרונה.
במקום לומר לתלמידים כיצד לפתור סוגים חדשים של בעיות, אנו רוצים שהם יהיו מסוגלים לחקור ו"לגלות" פתרונות בעצמם.
בכל מפגש אנחנו לומדים קונספט מתמטי, משחקים ואפילו לומדים קצת על תרבות יפן.
המסע אצל קיסר יפן מתמקד בחשיבה מתמטית, לוגיקה, יצירתיות.
ג. במעבדת המשחקים של אינשטיין
תחנת החשיבה האחרונה שלנו היא אצל אלברט אינשטיין שאמר ש"היצירתיות היא בסה"כ אינטיליגנציה שמשתעשעת", ואכן, מרבית הקידמה האנושית נזקפת לטובת היצירתיות שלנו והחשיבה "מחוץ לקופסא", במיוחד זו של בני האדם היצירתיים בשלל תחומים – מהמדע, דרך הטכנולוגיה, האמנות ועד לעסקים.
בחוג נפתח את החשיבה הייחודית הזו באמצעות משחקים (הרי צריכים להשתעשע) ושינוי החוקים והמטרות שלהם כדי שהילד יצטרך להסתגל במהירות לשינויים במשחק ולהתמודד איתם. נצטרך להתאים את עצמנו למציאות המשחק שמשתנה.
המסע במעבדת המשחקים של אינשטיין מתמקד בפיתוח חשיבה לוגית יצירתית.
3. קורס "החיים, היקום וכל השאר" לילדים בכיתות ב׳-ג׳

למי זה מתאים: החוג "החיים, היקום וכל השאר" מזמין את ילדיכם למסע מרתק אל תוך עולמות המדע, הפילוסופיה והטבע. יחד, נחקור נושאים מרתקים מעולמות המדע והחשיבה ונחפש תשובות לשאלות כמו: האן יש חייזרים? מה זה DNA? מה זה וירוס? ואיך אפשר להבין את מה שאנחנו רואים סביבנו?
מה נלמד:
- היקום: נצא למסע מרתק ברחבי היקום, נכיר את כוכבי הלכת, השמש והכוכבים, ונבין מהו חלל.
- כדור הארץ: נחקור את כדור הארץ שלנו, נלמד על היבשות, האוקיינוסים, האטמוספרה והחיים על כדור הארץ.
- החיים: נגלה את מגוון היצורים החיים על פני כדור הארץ, החל מחרקים זעירים ועד לחיות שנכחדו. נבין מה משותף לכל היצורים החיים ומה הופך כל אחד מהם לייחודי.
- גוף האדם: נבין אין עובד המוח, למה צריך דם בגוף ואין עובדת מערכת החיסון.
- מדענים מפורסמים: נכיר מדענים מפורסמים שתרמו רבות להבנת העולם, כמו אייזיק ניוטון, מרי קירי ואלברט איינשטיין.
- חשיבה פילוסופית: נדון בשאלות כמו "מהו הזמן?" ו"מהי המציאות?", ונפתח את היכולת לחשוב בצורה יצירתית וביקורתית.
- ניסויים ופעילויות: כל מפגש יכלול פעילויות אינטראקטיביות, ניסויים מדעיים, ודיונים מהנים שיעוררו את סקרנות הילדים ויפתחו את היצירתיות שלהם
אתגרי חשיבה:
- שאילת שאלות: נעודד את הילדים לשאול שאלות על העולם סביבם, ולנסות למצוא תשובות משלהם.
- חשיבה ביקורתית: נלמד את הילדים לבחון מידע באופן ביקורתי ולהבדיל בין עובדה לדעה.
- פתרון בעיות: נציג לילדים בעיות וחידות שיצריכו מהם לחשוב באופן יצירתי ולמצוא פתרונות.
- עבודה בצוות: נבצע פעילויות קבוצתיות שיעודדו שיתוף פעולה ועבודה משותפת.
מה הילדים יקבלו מהחוג:
- ידע חדש: הילדים ירכשו ידע בסיסי במגוון תחומים מדעיים.
- מיומנויות חשיבה: החוג יפתח אצל הילדים מיומנויות חשיבה קריטית, יצירתית ופתרון בעיות.
- סקרנות: החוג יעודד את סקרנותם הטבעית של הילדים ויעודד אותם לחקור את העולם סביבם.
- חוויה מהנה: החוג ייצור חוויה לימודית מהנה ומרתקת עבור הילדים.
לסיכום: חוג "החיים, היקום וכל השאר" הוא הזדמנות מצוינת עבור ילדים בגילאי 6-9 לחקור את העולם המופלא סביבם ולפתח את יכולות החשיבה שלהם.
הערות להורים:
- החוג מותאם לגילם של הילדים ומועבר בצורה מהנה ואינטראקטיבית.
- אין צורך בידע מוקדם בתחום המדע.
- החוג מעודד את הילדים לחשוב באופן עצמאי ולשאול שאלות.
- החוג מספק סביבה תומכת ומעודדת למידה.